O obrazima, koji bride od transfera blama

korziranje bula

http://www.danas.rs/danasrs/kolumnisti/stranci_u_beogradu.1119.html?news_id=306368

Uh. Dobro. Ne vredi.
Izvinjavam se sada unapred, svim svojim blaženo neznavšim drugarima, ipak moram da podelim ovaj sramni spektakl sa vama.
Žao mi je i što ću vam sada naborati čela, izvinjavam se i na tome što će mnogi upravo sada prvi put čuti i zapamtiti ovo ime (kao što sam ja sinoć), koje ne da nije vredno pamćenja, nego bih sve sada dala za jedan vremeplov, da me samo malo vrati, samo do juče popodne, pre no što mi je neko zapanjeno pokazao ovaj tekst, za koji dodajem link.

Žao mi je i što “Danas” očigledno propada u domaću kaljugu, duboko i brzo, kao da uredništvo želi što pre da dotakne to Dno po kojem odavno gamižu naše ostale novine.

Žao mi je i drveta, plemenitog koje god da je, koje je palo za ovaj uradak.

Žao mi je i neslutećih čitalaca “Danasa”, koji su se juče unisono malo ispovraćali sami sebi u usta.
Na njih sam i veoma ponosna jer, da nije velikog broja njihovih komentara, ne bi nam pomogla ni Nada Macura.

Žao mi je, mnogo mi je žao, Natalije Dević, autorke ovog napisa.
Žao mi je, najpre, što je, mučena, veoma nepismena.

Ne znam zašto, kao takva, mora baš da piše za novine, a ne da usrećuje dame lepim frizurama ili akrilnim noktima…ali dobro, to je demokratija.
Žao mi je što joj onaj unutrašnji tanušni glasić koji se svima nekad oglasi, nije šapnuo – pre štampanja izdanja – da je možda bolje da povuče tekst, da joj se ne smeju u društvu. Ili makar da ga ispravi.
Žao mi je i što je baš ona dobila priliku da piše za novine, a ne neko zanimljiv, načitan, pismen, ko se naputovao po svetu, napričao s raznim ljudima, najeo na svim kontinentima…pa se vratio u svoj rodni grad da, pun utisaka, znanja i iskustva podeli to sa nama, čitaocima.
Mogla bih sada, ovako ad hoc u sledećih nekoliko sekundi da nabrojim mnogo imena ljudi koji odgovaraju ovom opisu. A znam da biste mogli i vi, svako od vas.

Žao mi je i što će neko mlad i bez posebnog životnog iskustva čitati ovaj napis i možda poverovati u neku od izrečenih sramotnih budalaština i neistina.

Baš bi mi bilo vrlo žao da neko stvarno pomisli da se ulica zove Knez Mihajlova, i da njome baš svake večeri “korziraju” (o da) “bule”.

Hajde, da ne cepidlačim oko pravopisa, gramatike (ovo su samo primeri iz prvih par redova teksta) i nepostojećih, izmišljenih reči. Nema veze.

Ono što je, na primer, meni lično u potpunosti objasnilo sve o ovom tekstu, a naročito o autorki, jeste baš ova prva rečenica uvodnika.

Teško da ćete ikada čuti muslimane da koriste reč “bula”. To bi bilo, draga Natalija, da vam veoma pojednostavim, kao kad belci nazivaju crnce “nigger”.

To je pogrdna reč i uvek ima lošu konotaciju. Ako pitate muslimane. A mislim da zaista treba da ih pitate pre no što otvorite dušu javno i raspišete se o stvarima o kojima ništa ne znate.

Žao mi je i što će možda neko pročitati ovaj tekst i razumeti da je skroz okej muslimanske žene nazivati bulama.

Verovali ili ne, Natalija, velika odgovornost leži na autoru kad piše za javnost.

Žao mi je, od kad pročitah ovaj jezivi tekst, mnogo. Žao mi je na 42 različita načina, iz 29 različitih razloga.

Žao mi je što je glupost neuništiva, a uvek ide u paru s vrhunskom arogancijom.

Žao mi je svih nas jer na celom svetu ne postoji ništa opasnije od gluposti. Naročito u paru s arogancijom.

Žao mi je što je ksenofobija postala deo DNK većine populacije, koja će je tako i preneti potomstvu.

Jedino što od juče uspeva da zaseni moju silnu žal je strahoviti transfer blama, kog i u ovom trenutku pokušavam da se otresem.

Upravo zbog ovoga, a i svega drugog, još jednom se izvinjavam svima koji nikada do sad, na sreću, nisu imali prilike da čitaju kolumnu Natalije Dević u “Danasu”.

Izvinite, ali ja moram da podelim ovo i dam sebi malo oduška, od ovoga zaista može da se rikne.

10367585_759388104084704_4240482173611324928_n 10437368_765987363424778_1438503269402600798_n

Ovo ja sama sebi, da vi ne morate
Ovo ja sama sebi, da vi ne morate

10440900_769881213035393_6341668018125729321_n

2 comments

Leave a Reply

